SALAM BAHAGIA SALAM CERIA SALAM KASIH SAYANG DAN KERINDUAN..."Allah tidak melihat rupa dan kekayaan anda Allah melihat hati dan amal anda (Hadis Nabi)" ~"Penawar yang paling mujarab ialah rajin (Iman Ghazali 1058 - 1111)" ~"Tiap-tiap bertambah ilmuku akan bertambah pula keinsafan bahawa terlalu banyak yang aku tidak tahu (Iman Syafie 767 820 m )~ "Lebih besar kesulitan yang kita alami lebih besarlah kejayaan yang akan kita capai "~ "Akar pendidikan memang pahit tetapi buahnya manis "~ "Gantunglah cita-citamu setinggi bintang di langit "~ "Ilmu itu didapati dengan lidah yang gemar bertanya dan akal yang suka berfikir"~ "Musuh utama sesuatu ilmu dan sains itu ialah minda yang tertutup - Virtual Homeopath, HMD"~


Thursday, May 21, 2009

Visi dan Misi

VISI, MISI DAN FALSAFAH
PERKHIDMATAN BIMBINGAN DAN KAUNSELING

VISI

Perkhidmatan bimbingan dan kaunseling menjadi peneraju utama dalam mewujudkan suasana yang teraputik dan kondusif
di sekolah menjelang tahun 2010

MISI

Untuk merealisasikan visi, kami akan memastikan misi berikut dilaksanakan dengan jayanya:
• Menguruskan program dan aktiviti kaunseling dengan cekap dan berkesan.
• Melahirkan pelajar yang mempunyai kepintaran emosi (EQ) yang tinggi dan berakhlak mulia.
• Membimbing pelajar ke arah mencapai prestasi yang tinggi dalam akademik.
• Mewujudkan suasana pembelajaran yang memberangsangkan melalui program bimbingan dan kaunseling.
• Memberikan pendidikan kerjaya bersepadu kepada pelajar.
• Memupuk semangat patriotik dan kualiti kepimpinan di kalangan pelajar.


FALSAFAH

Bahawasanya setiap murid mempunyai potensi yang boleh digembelingkan secara optimum menerusi pengurusan menyeluruh perkhidmatan bimbingan dan kaunseling yang cekap, berkesan dan beretika dengan berteraskan sumber dalaman dan luaran bagi melahirkan murid yang seimbang dalam aspek intelek, jasmani, emosi dan rohani serta beriman dan beramal soleh.

0 comments:

Post a Comment

Pesanan Tulus Kasih:Jangan menyesal atas sesuatu kegagalan. jangan dipertikai suatu nilai persahabatan kerana satu kesilapan. Persahabatan yang sejati membawa kepada kerinduan yang berpanjangan. Hargai setiap pertemuan kerana di situ ada kerinduan dan usah kesali setiap perpisahan kerana di situ pasti ada kebaikan..."